maanantai 15. marraskuuta 2010

Tehtävä 5 Elämäntilanne


Sitä sanotaan, että elämä vilahtaa silmien edessä, kun kuolee eli en ole kuolemassa. Aurinko paistaa suoraan silmiini, harmaat ja anonyymit ihmiset katsovat minua kohti. Korvissani soi. En kuule mitään. Nostan katseeni ylös, kaikki tuntuu rauhalliselta, minun tarvitsee vain pistää silmäni kiinni.
 Ei. Jokin on vialla, ei ole vielä aika luovuttaa. Olin tekemässä jotakin, jotakin tärkeää. En voi luovuttaa vielä. Minun täytyy muistaa, yritä muistaa! Maailma pyörii ympärilläni ja ravistan päätäni saadakseni sen pysähtymään.  Näen muutaman harmaan hahmon heiluttavan käsiään minulle. Mitä he tahtovat minusta?
Jalassani tuntuu vihlova kipu. Katson alaspäin ja huomaan, että vuodan verta. Mitä tapahtui? Pistän painoa jalalleni, se kestää. Hengitykseni on vaikeaa, mutta pystyn edelleen liikkumaan. Nousen ylös. Harmaa hahmo ryntää viereeni ja tönäisee minut takaisin alas. Hän yrittää kertoa minulle jotakin, mutta en kuule vieläkään mitään. Makaan mudassa, olen märkä ja minun on kylmä.  Hahmo ojentaa minulle jotakin. Otan sen vastaan. Esine näyttää kypärältä. Mitä minä kypärällä teen? Katson hahmoa ihmeissäni, kun hän ottaa kypärän kädestäni ja työntää sen päähäni. Alan kuulla jotakin, mutta korvissani viheltää edelleen. Lyön päässäni olevaa kypärää ja kuuloni palautuu, kuin ihmeen kaupalla.  Räjähdysten ääni kantaa korviini.

3 kommenttia:

  1. Mitä on tapahtunut?

    Missä tämä sankari edes on? Sodassa?

    Onko sankarilla perhettä, ystäviä tai rakastettuja joita hän muistelee tämmöisessä tilanteessa?

    Jouni P.

    VastaaPoista
  2. Miten päähenkilön korvissa soi ja on hiljaista samaan aikaan? :D
    Miten päähenkilö haavoittui?
    Kuka on "hahmo" viimeisessä kappaleessa?

    VastaaPoista
  3. Missä maassa ollaan?
    Missä aikakaudessa?
    Mikä sota on menossa?

    -> pieniä viitteitä voisi olla näihin asioihin tekstissä.

    VastaaPoista